LOADING

Профорієнтація для дітей і підлітків

Якось раз на День вчителя мене попросили на заміну провести урок фізики в школі у доньки. В той я день побачив, що більшість дітей не знають, ким вони хочуть бути. І батьки теж не знають, чого хочуть їх діти. Тоді і народилася ідея відкрити невелику школу у нас на підприємстві. Раз в тиждень ми запрошуємо до нас дітлахів, щоб вони могли подивитися на реальне виробництво, побачити, як все влаштовано. Це не просто день відкритих дверей або екскурсія. Ідея в тому, щоб діти могли цілий день попрацювати на справжньому виробництві. З усіма правилами техніки безпеки, під чітким контролем фахівців, щоб нічого не сталося, щоб вони змогли, наприклад, зібрати табуретку, як раніше ми це робили школі на уроках праці. Просто спробувати це, якщо їм цікаво. Або можна зробити шпаківню. Взяти ножівку і пройти весь процес від дошки, яка лежить на вулиці, до готової шпаківні. Пройти весь шлях від початку до кінця з професіоналом. Потриматися за матеріали, за інструменти і отримати задуманий результат своїми руками.

У сьомому класі я сам для кролів зібрав велику двоповерхову клітку з декількома відсіками. Мені тоді було дванадцять років або навіть менше. Може мені пощастило, що мої батьки були людьми, які працювали на заводі, але вони не заважали мені, а тільки допомагали. Коли я після школи сказав, що пішов вчитися в університет, вони сказали: «Добре. Що від нас треба? » Я потрапив на платне навчання, і вони сказали: «Добре, ми будемо працювати, і допомагати тобі вчитися». Вони робили все, що могли, і не зупиняли мене жодного разу. А коли я вступив, вони подивилися на мене і вирішили, що моєму братові це теж треба. Мій син цього року (13 років) зі мною разом зібрав парник. І тепер він там помідори садить. Ми отримали море задоволення і купу фотографій, поки робили цей парник. Зараз син займається рослинністю: помідорами і огірками. А до цього лопату не вмів тримати в руках. Зараз я вже написав програму для дітей. Це ціла папка, в якій я розробляю матеріали за різними спеціальностями. У нас на виробництві є архітектори, дизайнери, конструктори, монтажники, зварювальники, слюсарі, токарі, деревообробники і бухгалтери. Як мінімум, сім спеціальностей. Припустимо, ми хочемо, щоб діти розібралися з бухгалтерією. Вони приходять, і бухгалтер все їм показує: як товар купується, як він переходить по підприємству, як виглядає документ, як виглядає бухгалтерська програма і як можна виписати рахунок. Вони самі можуть спробувати все це зробити. Це дає дуже хороше розуміння. Такий «День практики» розрахований на те, щоб діти могли спробувати різні речі своїми руками. Щоб у них було уявлення про те, що таке виробництво, як воно виглядає, і що з себе представляє. Це повинно їм допомогти швидше визначитися з напрямом, який їм цікаво. Дитині буде легше в житті. Невизначеність виникає через те, що немає можливості щось побачити своїми очима. Зараз дітей багато виховують, але навіть закінчуючи університети, набуваючи спеціальність, багато хто так і не знають, ким вони хочуть бути. Що їм подобається робити? Які результати вони хотіли б отримувати? Вони про це нічого не знають. Не обов'язково всі з них стануть працювати за нашими спеціальностями. Ні! Але у них хоча б буде реальність з приводу того, що таке документи, що таке виробництво, як мати з цим всім справу. Як із якої сировини щось виходить. Що це не відбувається якимось фантастичним чином, коли сунеш руку в чарівну коробку, і там воно вже лежить готове. У них буде розуміння реальних процесів. Так що, наша школа - це не просто екскурсія. Якщо ви хочете допомогти своїй дитині в тому, щоб він міг вже зараз щось робити, то багатьох речей він може навчитися у нас. Це допомогло б йому себе реалізовувати і вдома. Літні канікули проводити з користю. Після одного такого візиту пару хлопців попросилися до нас, щоб прийти і помалювати в програмах, за допомогою яких проектуються будинки. Вони загорілися тим, щоб зробити свої проекти. Прямо обліпили наших конструкторів, мільйон питань, і я потім насилу їх звідти забрав. У нас є фахівці-конструктори - це трохи складніше, але вони можуть показати, як щось проектується. Комірник може показати, як влаштована його область, в якій програмі він працює, як товар прибуває на склад, як це розподіляється. Можна подивитися, як працює зварник, і спробувати різні типи різні типи зварювальних апаратів: є напівавтоматичне зварювання, звичайна, є для нержавійки, і все це можна помацати і спробувати. У деревообробному цеху можна подивитися столярне виробництво, і як потім вироби обробляються лаком. У нас є велика котельня, і там реально великий казан. Можна побачити, як він топиться і як це все виглядає. Можна навіть подивитися, як в цеху відбувається порізка скла.

Наша ідея в тому, щоб допомогти дітям і підліткам розібратися, чого вони хотіли б від життя.

Так що, дорогі батьки, викладачі, директори шкіл, завучі, щоб допомогти дітям визначитися і отримати трохи більше уявлення про реальне життя, допомогти їм звернути увагу на те, ким вони хотіли б стати, приходьте до нас на наше виробництво. Дайте дітям можливість подивитися, як виготовляються речі, якими ми користуємося в житті. Можливість спробувати професії, які є на підприємстві. І тоді у них буде більше можливостей для вибору свого шляху в житті.

Віктор Василина
Бажаю отримати прорахунок мого проекта
Ім'я
Телефон